Μια επιτυχημένη εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα (περιοχή Μετσόβου) με πολλά τεχνικά αντικείμενα σηράγγων, ορυγμάτων, κατολισθήσεων, γεφυρών.
Στην εκδρομή συμμετείχαν 100 φοιτητές μας.
Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που στήριξης την εκπαιδευτική μας διαδικασία με την ευγενική χορηγία, τις τεχνικές παρουσιάσεις των επιτόπου μηχανικών του έργου και την θερμή φιλοξενία στο εργοτάξιο του Ε65 (Κηπουριό-Πηγαδίτσα).
Επίσης ευχαριστούμε πολύ την ΔΕΗ (ΚΕΨΕ Δυτικής Ελλάδας στη Χρυσοβίτσα Μετσόβου) για την επίσκεωψη στα έργα της στο Μετσοβίτικο ποταμό και ειδικότερα τον αγαπητό συνάδελφο Δημοσθένη Ντάλια για την τεχνική επίσκεψη που οργάνωσε και τη θερμή φιλοξενία του.
Τέλος, θερμές ευχαριστίες στο ίδρυμά μας, το ΕΜΠ, για τη μέριμνα να μας διαθέσει δύο πούλμαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος στο πεδίο.
Στα πραγματικά έργα.
Οι φοιτητές έδειξαν μεγάλη συνέπεια, εξαιρετική συμμετοχή ενώ είχαν άριστη συνεργασία με τους διδάσκοντες.
Υπεύθυνος της εκδρομής ήταν ο Επ. Καθηγητής Βασίλης Μαρίνος. Ευχαριστούμε πολύ τον Δρ. του τομέα Γεωτεχνικής Δημήτρη Γεωργίου που συνόδευσε την εκδρομή και τους φοιτητές μας.
Η εκπαιδευτική εκδρομή μας:
Ξεκινήσαμε από το Μέτσοβο, όπου διανυκτερεύσαμε, και συζητήσαμε τα θέματα ανοικτής οδοποιίας σε ορεινό περιβάλλον, όπου αναπτύσσονται παλαιές αλλά ενεργές μεγάλες κατολισθήσεις. Παρουσιάστηκε η εμπειρία από τη λάθος αρχική χάραξη (νότια) της Εγνατία Οδού επί μεγάλων κατολισθήσεων και την γενναία αλλαγή χάραξης (βόρεια) με την κατασκευή σειράς σηράγγων. Είδαμε την μεγάλη κατολίσθηση του Ανηλίου και συζητήσαμε την αποφυγή της με μία μεγάλη σήραγγα (σήραγγα Ανηλίου).
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τα υπό κατασκευή έργα της Κεντρικής Οδού Ε65, βόρειο τμήμα, σε γεωλογικό περιβάλλον μολασσικών σχηματισμών. Αφού αρχικά κάναμε μάθημα στην ύπαιθρο για το γεωλογικό μοντέλο της περιοχής των έργων, συζητήσαμε πάνω στον βράχο τους πιθανούς τεχνικογεωλογικούς τύπους και γεωτεχνικές παραμέτρους σχεδιασμού σε αυτό το περιβάλλον. Στη συνέχεια δουλέψαμε μέσα στις σήραγγες (Σιταρά 1 και 2) δύο ασκήσεις επί των συνθηκών εκσκαφής και υποστήριξης σε αυτούς τους συγκεκριμένους γεωλογικούς σχηματισμούς. Αφού προσδιορίσαμε τον πιθανό μηχανισμό αστοχίας στο μετώπου της σήραγγας, εκτιμήσαμε τα μέτρα άμεσης υποστήριξης και μελετήσαμε τα σχετικά σχέδια (μηκοτομές, διατομές και σηραγγολογικές κατηγορίες με τα μέτρα άμεσης υποστήριξης). Σε άλλο μέτωπο άλλου κλάδου σήραγγας συζητήσαμε τα θέματα της ενόργανης παρακολούθησης και κάναμε άσκηση ανάστροφης ανάλυσης. Ο καιρός ευτυχώς ήταν πολύ καλός καθώς η κακοκαιρία"Εύα" καθυστέρησε να μας συναντήσει. Η επίσκεψή μας συνεχίστηκε στο εργοτάξιο σε έργα θεμελίωσης γέφυρας, επιχώματος, διάνοιξης ορυγμάτων με μικτές διατομές.
Νωρίς το απόγευμα συνεχίσαμε τις τεχνικές επισκέψεις μας στο υπό κατασκευή έργο του Υδροηλεκτρικού φράγματος Μετσοβίτικου της ΔΕΗ, σε γεωλογικό περιβάλλον φλύσχη. Μέσα σε καταρρακτώδη βροχή κάναμε πρώτα ένα μάθημα μέσα στο εργοτάξιο και στη συνέχεια μπήκαμε στα υπόγεια έργα του φράγματος (σήραγγες προσαγωγού, θάλαμος εργοστασίου, σήραγγες προσπέλασης, καλωδίων, φρέαρ ανάπαλσης κ.α.). Οι κλίμακες, ειδικά του μεγάλου θαλάμου, εντυπωσίασαν τους φοιτητές μας.
Μάθημα στο πεδίο σε περιβάλλον φλύσχη, πιθανώς τον πιο δυσμενή γεωλογικό σχηματισμό στα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Περπατώντας στο πεδίο επί τομών φλύσχη είδαμε τουλάχιστον 7 διαφορετικούς τύπους-ποιότητες φλύσχη και σε κάθε περίπτωση συζητούσαμε τα θέματα ευστάθειας πρανών, υποστήριξης σηράγγων, παρουσιάζοντας την εμπειρία από τον σχεδιασμό και κατασκευή των έργων της Εγνατία Οδού. Η κακοκαιρία που συναντήσαμε στην περιοχή των Τρικάλων την Κυριακή το μεσημέρι δεν μας επέτρεψε να επισκεφτούμε την κατολίσθηση του Ροποτού. Δώσαμε όμως ραντεβού για μια νέα εκδρομή στο μέλλον. Πλούσιες εικόνες τεχνικών έργων για τους φοιτητές μας, μέσα στο γεωλογικό περιβάλλον που κατασκευάζονται.
πριν από 2 χρόνια, 1 μήνας. 12:35:55, 14-11-2022.