Το Μάθημα εντάσσεται στο πρόγραμμα Μαθημάτων του 7ου εξαμήνου. Είναι υποχρεωτικό για τους σπουδαστές της κατεύθυνσης Συγκοινωνιολόγου. Αφορά στις βασικές έννοιες της Κυκλοφοριακής Ροής, της Κυκλοφοριακής Ικανότητας και της Στάθμης Εξυπηρέτησης μιας οδού καθώς και στις στατιστικές θεωρίες και τη δειγματοληψία που αφορούν στις κυκλοφοριακές μετρήσεις. Περιλαμβάνει επίσης τη διεξαγωγή σχετικών μετρήσεων καθώς και ανάλυση των φαινομένων κορεσμού. Το πρόγραμμα προβλέπει 4 εβδομαδιαίες ώρες θεωρίας και ασκήσεων. Στις ώρες των ασκήσεων αναπτύσσονται παραδείγματα εφαρμογών και γενικά υποστηρίζεται η κατανόηση του αντικειμένου του μαθήματος. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει σαφής διάκριση Θεωρίας - Ασκήσεων αφού κατά τη θεωρία δίνονται παραδείγματα ασκήσεων και κατά τις ασκήσεις λύνονται απορίες σχετικά με τη θεωρία. Οι σπουδαστές αποτελούν ένα τμήμα.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Βασικές γνώσεις Κυκλοφοριακής Ροής | Ορισμοί και χαρακτηριστικά κυκλοφοριακών μεγεθών Διακυμάνσεις κυκλοφοριακού φόρτου Σύνθεση Κυκλοφορίας και Διαγράμματα κυκλοφοριακών φόρτων Θεμελιώδης σχέση κυκλοφοριακής ροής και θεμελιώδη διαγράμματα Μακροσκοπικά πρότυπα κυκλοφοριακής ροής | 3Χ4=12 |
2 | Προσαρμογή Στατιστικών Κατανομών | Στατιστικές Κατανομές Αφίξεων Στατιστικές Κατανομές Χρονικών Διαχωρισμών Σύνθετες Στατιστικές Κατανομές Έλεγχος καλής προσαρμογής Στατιστικών Κατανομών | 3Χ4=12 |
3 | Υπολογισμός Κυκλοφοριακής Ικανότητας και Στάθμης Εξυπηρέτησης | Κυκλοφοριακή Ικανότητα και Στάθμη Εξυπηρέτησης Υπολογισμός κυκλοφοριακής ικανότητας και στάθμης εξυπηρέτησης σε υπεραστικές οδούς 4 ή περισσοτέρων λωρίδων κυκλοφορίας Υπολογισμός κυκλοφοριακής ικανότητας και στάθμης εξυπηρέτησης σε βασικά τμήματα ελευθέρων λεωφόρων Υπολογισμός κυκλοφοριακής ικανότητας και στάθμης εξυπηρέτησης σε υπεραστικές οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας | 4Χ4=16 |
4 | Μετρήσεις Κυκλοφορίας | Μέθοδοι και τεχνολογίες μέτρησης κυκλοφορίας Μέθοδος Κινούμενου Παρατηρητή Βασικές έννοιες δειγματοληψίας | 3Χ4=12 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση απλών υποδειγμάτων στην τάξη. Εκτέλεση μετρήσεων και παράδοση 3 ατομικών εργασιών. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | Παρουσιάσεις στον Πίνακα. Διαφάνειες Power Point. Υπολογισμοί σε ΗΥ με Excel. |
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων | Οι φοιτητές επιλύουν στην τάξη με τη βοήθεια των διδασκόντων απλές ασκήσεις χρησιμοποιώντας κυρίως EXCEL σε ΗΥ. |
Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις) | Οι φοιτητές δημιουργούν ομάδες των 3-4 ατόμων και διεξάγουν μετρήσεις κυκλοφορίας σε προκαθορισμένη θέση σε αστική αρτηρία της περιοχής των Αθηνών. Με βάση τις μετρήσεις, επιλύουν 2 διαφορετικές εργασίες σχετικά με στατιστική προτυποποίηση και υπολογισμό κυκλοφοριακών μεγεθών. Ακολουθεί η τρίτη ατομική εργασία που αφορά σε θέματα υπολογισμού κυκλοφοριακής ικανότητας και στάθμης εξυπηρέτησης σε υπεραστικές οδούς 4 ή περισσοτέρων λωρίδων κυκλοφορίας. Κάθε σπουδαστής παραδίδει ατομικά τις 3 εργασίες, οι οποίες διορθώνονται από τους διδάσκοντες και επιστρέφονται κατά την προφορική εξέταση. |