Στο μάθημα αναπτύσσεται η θεωρία του οπλισμένου σκυροδέματος υπό σεισμικές δράσεις (κατακόρυφα φορτία), καθώς και ειδικότερα θέματα Δομοστατικού Μηχανικού ώστε μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο σπουδαστής να είναι σε θέση να διαστασιολογήσει και να οπλίσει φορείς από οπλισμένο σκυρόδεμα υπό σεισμικές δράσεις. Η διδασκαλία περιλαμβάνει τόσο τα θέματα της συμπεριφοράς των αντίστοιχων στοιχείων, όσο και τις σχετικές κατασκευαστικές διατάξεις.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Εισαγωγή | Η λογική του Α/Σ σχεδιασμού | 1Χ4=4 |
2 | Συμπεριφορά υλικών | Το σκυρόδεμα και ο χάλυβας υπό ανακυκλιζόμενη/εναλλασσόμενη ένταση. Συνάφεια υπό σεισμικές δράσεις | 1Χ4=4 |
3 | Παθολογία - Βλάβες | Βλάβες φορέων από Ο.Σ. ύστερα από σεισμούς. | 1Χ4=4 |
4 | Πλαστιμότητα | Πλαστιμότητες καμπυλοτήτων και μετακινήσεων. Γενική και τοπική πλαστιμότητα. Παράγοντες επηρεάζοντες την πλαστιμότητα. Περίσφιγξη. | 1Χ4=4 |
5 | Δοκοί | Δοκοί υπό σεισμική ένταση | 1Χ4=4 |
6 | Υποστυλώματα | Υποστυλώματα υπό σεισμική ένταση. | 1Χ4=4 |
7 | Τοιχώματα | Τοιχώματα υπό σεισμική ένταση. | 1Χ4=4 |
8 | Εφαρμογές | Σχεδιασμός μελών Ο.Σ. υπό σεισμικές δράσεις. | 1Χ4=4 |
9 | Αγκυρώσεις - κόμβοι | Αγκυρώσεις και υπερκαλύψεις ράβδων. Περιορισμός μέγιστης διαμέτρου ράβδου που διέρχεται διαμέσου κόμβων δοκών-υποστυλωμάτων. Ακεραιότητα κόμβων. | 2Χ4=8 |
10 | Θλιπτήρας - Ελκυστήρας | Σχεδιασμός με βάση τα προσομοιώματα θλιπτήρα-ελκυστήρα. Βραχύς πρόβολος, υψίκορμες δοκοί. | 2Χ4=8 |
11 | Παραμορφώσεις | Οριακές καταστάσεις λειτουργικότητας. Υπολογισμός βελών κάμψεως. Στιγμιαία και μακροχρόνια βέλη. Απαλλακτικές διατάξεις. | 1Χ4=8 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση απλών παραδειγμάτων στην τάξη. Επίλυση συνδυασμένων παραδειγμάτων στην τάξη. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | Παρουσιάσεις στον Πίνακα. Διαφάνειες Powerpoint. |
Ασκήσεις - Εφαρμογές | Ναι, επιλυόμενες στην τάξη |
Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις) | Θέμα |