English

Ολοκληρωμένο Θέμα Δομοστατικού Σχεδιασμού

Περιγραφή Μαθήματος:

Ολοκληρωμένος σχεδιασμός ενός έργου, κατά προτίμηση υφιστάμενου, από μια ομάδα 5 φοιτητών. Το θέμα επιλέγεται ανάλογα με την κατεύθυνση των φοιτητών και επιβλέπεται από ένα μέλος ΔΕΠ, μέσω εβδομαδιαίων συναντήσεων οι οποίες αντικαθιστούν τη διδασκαλία. Στα πλαίσια του ολοκληρωμένου θέματος μορφώνεται το έργο, προσομοιώνεται σε κατάλληλο λογισμικό Η/Υ, διαστασιολογείται και παράγονται σχέδια, τεχνική έκθεση και τεύχη υπολογισμών.

Απαιτούμενες Γνώσεις

Βασικές γνώσεις ανάλυσης και σχεδιασμού κατασκευών δομοστατικής κατεύθυνσης

Κεφάλαια Μαθήματος

# Τίτλος Διδακτέα Ύλη Ώρες
1 Εισαγωγή Παρουσίαση δομής-διάρθρωση μαθήματος. Ορισμός ομάδων, επιλογή θέματος (από τράπεζα θεμάτων) και επιβλέποντος μέλους ΔΕΠ (1 ομάδα/μέλος ΔΕΠ, εάν απαιτείται υποστήριξη και από άλλο μέλος ΔΕΠ αυτό θα γίνεται με πρωτοβουλία του επιβλέποντος). 1Χ3=3
2 Διεξαγωγή θέματος Περιγραφή Πρότζεκτ-Αρχιτεκτονικό Σχέδιο. Μόρφωση φορέα/έργου. Μοντελοποίηση-Διάφορες επιλογές προσομοιωμάτων (διάκριση τύπου μελέτης: προμελέτη-οριστική). Προκαταρκτικοί υπολογισμοί. Προσομοιώματα Η/Υ-Ανάλυση-Computer Aided Structural Analysis & Design. Τεχνολογία BIM. Διαστασιολόγηση. Τεχνική έκθεση. Τεύχος υπολογισμών. Σχέδια σε ηλεκτρονική μορφή. Κατασκευαστικά Θέματα. Προγραμματισμός. Κοστολόγηση. Νομικά Θέματα. 11x3 = 33
3 Παρουσίαση. Παρουσίαση θέματος σε PowerPoint. 1Χ3=3

Μαθησιακοί Στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  1. κατανοούν τα σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν κατά το σχεδιασμό έργων πολιτικού μηχανικού
  2. μορφώνουν φορείς και άλλου τύπου έργα ανάλογα με τις απαιτήσεις του σχεδιασμού
  3. εφαρμόζουν δημιουργικά τις γνώσεις που έλαβαν από μαθήματα προηγούμενων εξαμήνων
  4. πραγματοποιούν το σχεδιασμό ενός πραγματικού έργου σε επίπεδο οριστικής μελέτης

Μέθοδοι και Μέσα Διδασκαλίας και Μάθησης

Μέθοδοι Διδασκαλίας Εβδομαδιαίες συναντήσεις με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ σε σταθερή ημέρα και ώρα.
Μέσα διδασκαλίας Συναντήσεις με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ.
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων Ναι, ανάλογα με τον τύπο του έργου
Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις) Ναι.
Παρουσιάσεις φοιτητών Ναι.

Αξιολόγηση Επίδοσης

  • Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις): 50%
  • Παρουσιάσεις φοιτητών: 50%