Στο μάθημα αναπτύσσεται η θεωρία και οι εφαρμογές για την αποτίμηση της φέρουσας ικανότητας κατασκευών, κυρίως από σκυρόδεμα, έναντι σεισμού και για τον επανασχεδιασμό αυτών. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να υπολογίσει την φέρουσα ικανότητα υφιστάμενης κατασκευής έναντι σεισμού, όπως και να σχεδιάσει τυχόν απαιτούμενες ενισχύσεις για την βελτίωσή της, σε συνδυασμό με τις σχετικές κανονιστικές προβλέψεις.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Εισαγωγή | Σημασία, θεσμικό πλαίσιο, ιδιαιτερότητες μελετών αποτίμησης και ενίσχυσης | 1Χ3=3 |
2 | Πλαστική ανάλυση | Εξειδίκευση πλαστικής ανάλυσης για φορείς από οπλισμένο σκυρόδεμα. | 1Χ3=3 |
3 | Ανελαστική Στατική Ανάλυση | Φάσματα, εξιδανικευμένη καμπύλη δύναμης-μετακίνησης, στοχευόμενη μετακίνηση, κόμβος ελέγχου. | 1Χ3=3 |
4 | Τεχνικές ενίσχυσης | Σύνοψη τεχνικών και μέσων ενίσχυσης (Μανδύες, τοιχωματοποίηση, χιαστί σύνδεσμοι κτλ). | 1Χ3=3 |
5 | Σύνθετα υλικά | Ιδιότητες σύνθετων υλικών και εφαρμογές αυτών. | 1Χ3=3 |
6 | Φάσεις φόρτισης | Η επιρροή των φάσεων φόρτισης στα εντατικά μεγέθη μελών και διεπιφανειών φορέα. | 1Χ3=3 |
7 | Οδοί μεταφοράς δυνάμεων/ διατμ. σύνδεσμοι | Βλήτρα, αγκύρια, αναρτήρες, αγκυρώσεις ενισχύσεων. | 1Χ3=3 |
8 | Προσδιορισμός συμπεριφοράς δομικών στοιχείων | Βλάβες από σεισμό, αξιολόγησή τους και μέθοδοι αποκατάστασης. «Σκελετικά» διαγράμματα αντίστασης-παραμόρφωσης | 1Χ3=3 |
9 | Ενίσχυση μεμονωμένων μελών | Εφαρμογές: Ενίσχυση (α) με μανδύα, (β) με έλασμα, (γ) με ύφασμα από σύνθετο υλικό. | 3Χ3=9 |
10 | Εμφάτνωση μεταλλικών στοιχείων ακαμψίας και τοιχοπληρώσεων | Κεντρική ιδέα, εφαρμογή. | 1Χ3=3 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση απλών παραδειγμάτων στην τάξη. Επίλυση συνδυασμένων παραδειγμάτων στην τάξη. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | Παρουσιάσεις στον Πίνακα. Διαφάνειες Power Point. |
Ασκήσεις - Εφαρμογές | Ναι, επιλυόμενες στην τάξη. |