Εμβάθυνση των σπουδαστών σε θέματα που αφορούν στην αξιολόγηση της δομικής και λειτουργικής κατάστασης οδοστρωμάτων οδών και αεροδρομίων, μέσω επιτόπου μετρήσεων, στο πλαίσιο Συστημάτων περιοδικής Παρακολούθησης Οδοστρωμάτων. Λήψη κατάλληλων αποφάσεων για την συντήρηση, ενίσχυση ή ανακατασκευή οδοστρωμάτων. Χρήσιμες τεχνικές στο πλαίσιο της διαχείρισης της συντήρησης και της αρχής της βιωσιμότητας των οδοστρωμάτων.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Αρχές επιτελεστικότητας οδοστρωμάτων οδών και αεροδρομίων | Ανάλυση της έννοιας της επιτελεστικότητας των οδοστρωμάτων οδών και αεροδρομίων. | 1Χ3=3 |
2 | Αξιολόγηση δομικής κατάστασης οδοστρώματος | Περιγραφή των βασικών αρχών/μεθοδολογιών εκτίμησης της Φέρουσας Ικανότητας (ΦΙ) οδοστρωμάτων. Ανάδειξη της σημασίας εφαρμογής μη καταστρεπτικών δοκιμών και γεωφυσικών μεθόδων σε οδοστρώματα. Χρησιμότητα οπτικής επισκόπησης για την καταγραφή επιφανειακών φθορών οδοστρωμάτων. Καταστρεπτικές δοκιμές εκτίμησης χαρακτηριστικών οδοστρωμάτων οδών και αεροδρομίων στο εργαστήριο. | 2Χ3=6 |
3 | Κατάταξη οδοστρωμάτων αεροδρομίων | Περιγραφή της σημασίας της δομικής κατάταξης οδοστρωμάτων αεροδρομίων με έμφαση στη διεθνή μέθοδο κατάταξης οδοστρωμάτων αεροδρομίων του ICAO (ACN/PCN). Μεθοδολογία προσδιορισμού δείκτη δομικής κατάταξης φέρουσας ικανότητας οδοστρώματος (FAA). Θεματικές ασκήσεις κατανόησης για επίλυση στην τάξη. | 2Χ3=6 |
4 | Αξιολόγηση λειτουργικής κατάστασης οδοστρώματος | Περιγραφή των λειτουργικών χαρακτηριστικών ενός οδοστρώματος (ποιότητα κύλισης, αντιολισθητική ικανότητα, επιφανειακή υφή). Θεματικές ασκήσεις κατανόησης για επίλυση στην τάξη. | 2Χ3=6 |
5 | Συστήματα επιτόπου μη καταστρεπτικών δοκιμών (NDT) | Συστήματα επιτόπου μη καταστρεπτικών δοκιμών (NDT) για την καταγραφή και τον έλεγχο της επιτόπου κατάστασης ενός οδοστρώματος. | 1Χ3=3 |
6 | ΣΠΟ | Συστήματα περιοδικής Παρακολούθησης συμπεριφοράς Οδοστρωμάτων (ΣΠΟ) οδών και αεροδρομίων | 1Χ3=3 |
7 | Συντήρηση-ενίσχυση-ανακατασκευή | Βασικές αρχές και τεχνολογίες ενίσχυσης και αποκατάστασης οδοστρωμάτων. Περιγραφή βασικών μεθοδολογιών ενίσχυσης οδοστρωμάτων (AASHTO). Θεματικές ασκήσεις κατανόησης για επίλυση στην τάξη. | 3Χ3=9 |
8 | Βιώσιμα Οδοστρώματα – Κύκλος ζωής | Παρουσίαση των βασικών μεθοδολογιών και τεχνικών που εφαρμόζονται στο πλαίσιο της βιωσιμότητας των οδοστρωμάτων. Ανάλυση του κύκλου ζωής ενός οδοστρώματος (life cycle analysis). | 1Χ3=3 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση εφαρμογών στην τάξη. Συζήτηση παραδειγμάτων από την πράξη (case studies) στην τάξη. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | Διαφάνειες PowerPoint και Videos. |
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων | Οι φοιτητές επιλύουν στην τάξη με τη βοήθεια των διδασκόντων απλές ασκήσεις χρησιμοποιώντας κυρίως EXCEL σε ΗΥ. |
Θέματα (εργασίες και τεχνικές εκθέσεις) | Οι φοιτητές διαγωνίζονται σε θεματικές ασκήσεις οι οποίες επιλύνονται στην τάξη, διορθώνονται από τους διδάσκοντες και επιστρέφονται. |
Άλλο | Τεχνική επίσκεψη σε έργο |