Στο μάθημα αναπτύσσονται ειδικά θέματα που αφορούν το σχεδιασμό έργων από οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία είτε, λόγω χρόνου, διδάσκονται σε μικρότερο επίπεδο εμβάθυνσης (αντισεισμικός σχεδιασμός), είτε δεν διδάσκονται καθόλου στα μαθήματα κορμού της Σχολής.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Ειδικά θέματα σχεδιασμού φορέων ΟΣ υπό τυχηματικά φορτία σεισμού είτε κρούσης | Παθολογία κατασκευών σε σεισμό. Πλάστιμες και ψαθυρές αστοχίες. Κανόνες και φιλοσοφία σχεδιασμού υφισταμένων κατασκευών από ΟΣ. | 1Χ4=4 |
2 | Ειδικά θέματα σχεδιασμού φορέων ΟΣ υπό τυχηματικά φορτία σεισμού είτε κρούσης | Μη γραμμική σεισμική απόκριση μελών από ΟΣ. Σύνδεση της πλαστιμότητας: ολική, τοπική, διατομής, υλικού. Ανάλυση διατομών και μελών ΟΣ με διανεμημένη βλάβη κατά πλάτος και κατά μήκος του φορέα, με το ανοικτό λογισμικό OpenSees. Ανελαστική ανάλυση φορέα από ΟΣ με κατανεμημένη μη γραμμικότητα (ρηγμάτωση, διαρροή( έως την αστοχία. | 3Χ4=12 |
3 | Ειδικά θέματα σχεδιασμού φορέων ΟΣ υπό τυχηματικά φορτία σεισμού είτε κρούσης | Μη γραμμικός σχεδιασμός πλακών ΟΣ σε ΟΚΑ με τη μέθοδο των γραμμών διαρροής. Τα κριτήρια κατά Johanssen. | 2Χ4=8 |
4 | Ειδικά θέματα σχεδιασμού φορέων ΟΣ υπό τυχηματικά φορτία σεισμού είτε κρούσης | Σχεδιασμός έναντι κρουστικών φορτίων. Φάσματα σχεδιασμού και μη γραμμικής ανάλυσης πλακών και ραβδόμορφων στοιχείων σε κρούση. | 1Χ4=4 |
5 | Ειδικά θέματα σχεδιασμού φορέων ΟΣ υπό τυχηματικά φορτία σεισμού είτε κρούσης | Αντισεισμικός σχεδιασμός, ανάλυση και όπλιση φέροντος οργανισμού και τοιχωμάτων σε νέες κατασκευές με μεγάλα ελαφρώς οπλισμένα τοιχία ΟΣ. | 1Χ4=4 |
6 | Σχεδιασμός φορέων ΟΣ έναντι πυρκαγιάς. | Συμπεριφορά των υλικών του σκυροδέματος σε πυρκαγιά. Ανάλυση υπό θερμικές και μηχανικές δράσεις. Έλεγχος επάρκειας και σχεδιασμός μελών από ΟΣ σε πυρκαγιά. Επικάλυψη οπλισμού και κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Ανάλυση διατομών και μελών ΟΣ σε πυρκαγιά με το ανοικτό λογισμικό OpenSees. | 3Χ4=12 |
7 | Πρώιμη συμπεριφορά του σκυροδέματος. | Πρώιμες θερμοκρασιακές ρηγματώσεις και σχεδιασμός για περιορισμό εύρους ρωγμής σε ΟΚΛ. Σχεδιασμός κατασκευών αποθήκευσης υγρών. | 2Χ4=8 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη. Επίλυση απλών παραδειγμάτων στην τάξη. Επίλυση συνδυασμένων παραδειγμάτων στην τάξη. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | Παρουσιάσεις στον Πίνακα. Διαφάνειες Power Point. |
Εργαστήρια | Ναι. Εργαστήριο ΗΥ. |
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων | Ναι. OpenSees. |
Ασκήσεις - Εφαρμογές | Ναι, επιλυόμενες στην τάξη. |